Halina Pitry-Ptaszek

Pracę w Teatrze Muzycznym w Łodzi rozpoczęła jeszcze jako studentka i od tego czasu występowała w niemal wszystkich przedstawieniach tej sceny. Były to m.in. operetki: Księżniczka czardasza (Anastazja) i Hrabina Marica (Cyganka) E. Kálmána, Wiktoria i jej huzar P. Abraháma (O Lia san), Baron cygański (Mirabella) i Wiedeńska krew J. Straussa, Wesoła wdówka, Kraina uśmiechu i Cygańska miłość F. Lehára, Rycerz Sinobrody i Perichola J. Offenbacha, Ptasznik z Tyrolu K. Zellera i in., musicale: Skrzypek na dachu (Szprynca, Cajtł i Fruma Sara w przedstawieniu z 1982 roku (prapremiera polska) i Jenta w granym obecnie (premiera w 1999 roku), Zorba J. Kandera (Bubulina), Człowiek z La Manchy M. Leigha (Maria), a także My Fair Lady i Gigi F. Loewego, Blask szklanej kuli J. Kępskiego i J. Kukulskiego. Występowała także w przedstawieniach dla dzieci: Jaś i Małgosia T. Kierskiego (Matka), Śpiąca królewna S. Gerstenkorna (rola tytułowa), Królowa Śniegu M. Święcickiego (Maleńka Rozbójnica), Pinokio W. Korcza (Kruk, Wiedźma), Kopciuszek S. Gerstenkorna (Swatka). Ma w swoim dorobku także rolę w wodewilu: w przedstawieniu Porwania Sabinek F. Schöntana i J. Tuwima grała profesorową Owidowiczową. Śpiewa również jazz, folk (romanse rosyjskie i cygańskie), wykonuje utwory muzyki sakralnej. Współpracowała z Teatrem Wielkim w Poznaniu i Filharmonią Łódzką (Magnificat J.S. Bacha).

Jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Łodzi (klasa prof. Haliny Romanowskiej) z 1984 roku. Laureatka (II nagroda) XI Konkursu im. Jana Kiepury w Krynicy.

Serwis używa informacji zapisanych za pomocą plików cookie oraz innych rozwiązań informatycznych, pozwalających na dostosowanie treści do potrzeb użytkownika oraz w celach statystycznych.. Jeżeli nie wyrażają Państwo zgody na ich zapisywanie, należy opuścić stronę lub zmienić w przeglądarce ustawienia dotyczące cookies. Szczegółowe informacje można znaleźć w naszej polityce cookies.